kulturkrock

varfor maste invanare i detta land alltid hoja rosten och nastan skrika nar de vill overtala en om nagot?
for mig ar det ett STORT mysterium. nu kanske det inte galler alla, men i det stora hela verkar de tro att det ar sa man beter sig emot folk, kvinnor, barn som jamlika. jag tycker det inte ar ok och kommer aldrig vara. vem tror de att de ar som har tillatelse att bara borja skrika pa folk bara sa dar? hur kan detta hjalpa dem?
mindre tjafs, att fa saken ur varlden snabbt eller? (for alla vet val att de inte har nagot talamod nagon av dem)
tror de att de far mer respekt eller ar det brist pa utbildning att de verkligen inte forstar vad de gor?
kanske det ar for jag ar svensk och ar uppfodd med att man inte skriker och hojer rosten utan orsak. utan att vara mesiga gor vi det som en sista utvag. sunt fornuft. har ar det sa normalt och jag kan fortfarande efter sa lang tid inte vanja mig med det. det blir som ett jobbigt ovasen i mitt huvud som gor mig pa daligt humor.
det ar klart detta beteende inte ar ett person angrepp i sig men jag har svart med personer som skriker pa en bara for att deras natur ar sa. klart att jag ocksa skriker ibland, och vore jag i Sverige sa blir min attityd totalt annorlunda an denna i detta land da jag kanner mig som "snallaste-flickan-i-varlden-som-aldrig-gor-nat-dumt". kulturkrock verkligen.
sa borjade min morgon. och nu sitter jag har och funderar pa hur jag hamnade i denna situation fran borjan...

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0