"det var battre forr"

 ja, nu kom jag in pa det ocksa. "det var battre forr", "det var battre dar", men sa ar det nog. allt ar battre an har.
(och da kan man ju undra varfor jag bor har men det ar en annan historia) ok, folk i ovrigt ar valdigt trevliga och oppna jamforelsevis med Sveriges invanare men att t ex hitta vanner som inte hugger kniven i ryggen pa dig ar inte latt. eller att t ex fa ett jobb dar de inte forsoker lura dig om lonen faktiskt ar lagre an vad den ar. att vara misstanksam emot allt ar definivt inte roligt. jag kan knappast ra for att landets ekonomi ar sa kass pga att allt gar till armen sa folk maste jobba hacken av sig for att overleva och darmed far den dar attityden, bitterhet.. men det ar ju i allt. aven trafiken, alla klagar pa att folk inte kan kora, men om alla skulle folja trafikreglerna istallet for att kora som i vilda western skulle det inte vara nagra problem. det funkar ju i resten av varlden, varfor inte har?
folk utnyttjar sa langt det ar mojligt i eget syfte. inte alla, men de flesta, och de fa som inte gor det har knappast en lapp pa ryggen som sager "jag ar snall".
tyckte inte jag hade sana har tankar och problem innan jag kom hit. kanske det ar jag som rakat ut for mardroms-scenarion, men tankte aldrig i de har banorna, allt var sa mycket enklare. jag kande mig fri. nu ar jag negativ men faktiskt inte ledsen, bara jakligt onodigt irriterad.
jag sager igen, HAMSA HAMSA HAMSA. och fran och med nu ska jag forsoka att inte bry mig om nanting for jag marker dessutom att jag borjar bli tjatig...

image156

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0