det ar farligt

fick just reda pa att jag borjar i morgon pa mitt nya jobb. sa idag blir det till att gora sant som jag glomde bort att jag maste gora. aven om jag blivit van med att sondagar ar forsta dagen pa veckan har tar jag det anda lugnt som om det vore helg. sondagar ar dessutom min lediga dag nar jag jobbar, aven i Barcelona var det sa och dar kan man inte annat an att slappa, allt ar igenbommat. var sa skont att bara ligga pa Bogatell, sippa Bacardi och lyssna pa dj:n spela house.

I ar fortfarande sur fran igar, han hade en skitdag pa jobbet och vem far inte ut for det om inte jag. forstar inte man ibland. sen har han ett behov av att jag ar aktiverad ocksa och oroar sig varje dag over vad jag ska hitta pa, for att bara ligga och sola ar inte bra. (som om det vore det enda jag gjorde om dagarna) det ar farligt for huden. vet att han menar val och bryr sig om mig, men allt ar farligt numera. sannolikheten att jag skulle fa en bomb i huvudet ar typ lika stor som jag skulle fa cancer i dagslaget.
det ar ju inte direkt att man ligger och steker hela dagen som man gor nar man aker pa sol-semester. det ar MAX 4 timmar vi snackar om, och INTE VARJE DAG.
de visade pa nyheterna igar om solskyddkramer, att de inte ar sa starkt skydd som vi tror. och med det skulle jag forsta tyckte han. jag sager bara, man lever bara en gang och bor gora det mesta utav det. vill jag vara brun sa vill jag. vilken klyscha, och sa patetiskt det later men ar det inte sa?


Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0