Till Yenny

Ar sa himla TROTTdet har nu!!! Kan inte skicka nagra som helst kommentarer!! Skit-browser!!!
Sa nu skriver jag svar till dig har istallet Yenny:
Kul att hora att du bestamt dig, du kommer verkligen inte att angra dig! Jag bor ca 10 min m bil utanfor Tel Aviv. Ville helst bo inne i stan men vi kopte lagenhet istallet for att hyra sa det fick bli har.
Angaende tjanstledigt beror det nog lite pa var du jobbar, sa fraga facket. Vet att inom Kommunal bor man soka typ nu for att kunna fa ledigt fran hosten/vintern. Har en kompis som ar larare och ville gora samma sak.
Stipendier bor du nog googla dig fram med och fraga pa arbetsformedlingen. Sok massor!! Kan vara lite lurigt med dem och oftast lang framforhallning,dvs du soker och far reda pa svaret ganska langt efter och kanske far hjalp till aret efter.
Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: yenny

åh vilken ära.. Bor ni i närheten av Ramat Aviv?

2007-04-16 @ 11:08:58
URL: http://yenny.blogg.se
Postat av: Anonym

Yenny: nej,bor inte dar heller men hade verkligen velat bo dar. det ar ett helt nybyggd omrade nara havet, smakar det sa kostar det som det val heter..skitdyrt att hyra dar om man vill ha parkering dessutom, runt 1500$/ man for 2 sovrum-lgh. jag bor granne med "Savyonim" som sags vara det absolut dyraste och mest eftertraktade villa-omradet i Israel,vart omrade "Newe Savyonim" ar typ en forlangning av det, dar dom riktade in sig pa lagenheter. har dock hela Tel Aviv som utsikt, och ibland ser vi t om havet sa ar ratt nojd anda.

2007-04-16 @ 11:30:48
Postat av: yenny

Ja det låter inte fy skam! Jag har haft mailkontakt med en person på Tel Avivs universitet, så jag kanske börjar där ev. i September, ska höra mig för lite mer.. Very exciting! Gick du också på någon hebrew kurs? Eller hur är din hebreiska.. hehe..

2007-04-16 @ 11:49:47
URL: http://yenny.blogg.se

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0