mosaik

image21

har suttit och tittat pa vara foton som vi har i datorn och gillar den har starkt. alskar mosaik! den ar tagen i Park Guell i Barcelona. Det kanns som om Gaudi anvande mosaik till det masta han skapade, helt ratt. och for er som missat den har skapelsen
image22

jag ar valdigt imponerad hur man kan fa ideen till ett sant masterverk. La Sagrada Familia..varje gang jag gatt forbi kyrkan hittar jag fler och fler detaljer, det finns ju inte en enda del som ar lik den andra. men jag gillar inte den nya delen nagot vidare.

Nog om det. Annu en morgon, en ny dag och solen hade tydligen vaknat langt innan mig. Harligt! Hoppas vadret haller i sig till helgen for nu vill jag till stranden!! Ska traffa en kompis som precis kommit hem fran Etiopia, och hon bor typ 3 min darifran. Min andra halva kanske aker ivag en svang den har helgen ocksa sa skulle va skont att ha bilen for mig sjalv fast om han ar har vill han ju anda inte gora ett skvatt pa lordagar om vi inte planerat att aka nanstans so i'm lucky.
Maste ga till banken idag och oppna ett konto, var dar igar men folk ar ju inte normala har. Forst ska kon ga sa himla snabbt men nar det val ar deras tur da vill dom inte ga darifran. Blev riktigt arg sa var tvungen att lamna lokalen efter att ha vantat alldeles for lange utan att ha en enda person vantade innan mig. En gubbe gick dessutom fore mig i kon!! Forstar mig inte pa folk ibland, sag att deras arenden var slut  (det finns 3 platser) men sen ska det tydligen pratas om dittan och dattan (och jag som blond liten sot tjej respekteras inte sa det ar ingen som ens sett mig). Kan vara bufflig jag med men nar jag maste prata hebreiska da blir jag lite mesig...
Ska sta och hanga precis utanfor dorren nar de oppnar idag. Ingen ska fa utnyttja mitt snalla utseende idag.

Kommentarer
Postat av: Josefina

Åjj vad spännande att bo i Israel! :) Måste fråga om du har pluggat hebreiska eller om du har bott där så länge att du lärt dig det "automatiskt"?

2007-04-12 @ 15:35:58
Postat av: naturalblonde

josefina: Nej, jag har inte bott i Israel mer an 8 manader sa pluggade lite nar jag kom hit. Det ar ett bra komplicerat sprak sa ar glad att jag tog kursen for att ha lite koll pa laget..אבגדו

2007-04-12 @ 20:38:43

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0