memorial-day

dryga blogg!! det ar verkligen hel-knas sen den flyttades om, och det blev inte battre an sa lange tycker jag. nu gar det INTE att skicka kommentarer langre och klockan ar det fortfarande 3 timmars skillnad pa....

for ovrigt har val inte sa mycket hant idag, och pa jobbet. korde I till flyplatsen (igen!) sa hade 1 timmes brejk dar i mitten, annars valdigt segt for det ar en Memorial-day imorgon sa praktiskt taget ingen gav sig ut och besokte oss. sa vi stangde 1 timme tidigare, hi hi.

igar spenderade jag min lediga lordag nastan hela dan i stan och halsade pa en kompis (kallar henne for Gingit som betyder rodharig pa hebreiska) som jag fann pa sprak-kursen tidigare. hon hade precis kommit hem fran Etiopien dar hennes familj bor och hade inte hunnit traffat henne sen vi slutade for snart 2 1/2 manad sen sa vi hade en del att snacka om. det roliga med henne ar att hon lyckades hitta en likasinnad Gingit (bade intressen och harfarg) nar hon letade efter en att dela lagenhet med och det maste fan ha varit nan slags hax-magi over det hela hur de mottes. det visade sig senare att deras mammor kanner varandra pa nat vanster. ha ha. kanske man ska tillagga att hon ar dessutom fodd den 30 april.. hur som helst, det ar alltid lika skoj att komma dit for de har alltid nat tok pa g.

kvallen avslutades med att min pojkvan tog med mig pa restaurang med formodligen en av de basta sushi jag nagonsin atit. vi har varit pa nagra nu for vi alskar verkligen sushi men det har stallet blir nog en av favoriterna nu. ljus-sattningen m ovaxlande farger, musiken, inredningen, den harliga energin (san dar kann-dig-hemma och inte for hogljutt fran alla hall och kanter) och dessutom super-bra service, vad mer kan man begara?

Kommentarer
Postat av: yenny

Jag har nog nästan bestämt mig för tel aviv nu, hihi.. Helt sanslöst billigt plugg ju! Ca 9 månader på universitetet för fjuttiga 11 000 kronor! Bodde du lite utanför Tel aviv eller hur va det?

2007-04-16 @ 01:18:42
URL: http://yenny.blogg.se

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0