lon, salary, sueldo, mascoret..

hi hi!! tiden har gatt sa snabbt sen jag borjade jobba att jag inte hade insett att det  tydligen var dax for payday den 1 april, men vi fick den idag pga allt stok runt helgdagarna.
Antligen!! har jag fatt min forsta lon i mitt "nya" land. den kanske inte var sa mycket att hurra for med tanke pa att de raknar fran forsta till sista i manaden, och jag borjade den 11e men anda. dessutom tog jag inte jobbet helt for pengarnas skull (for da skulle jag inte ens hitta ett stalle har med min prislapp) utan for my needs of skapande.... 

image16

det kanns sa otroligt skont att allt gatt sa pa rals sen jag flyttade hit, det har varit otroligt psykiskt enerverande.  
eftersom man inte har nagra som helst issues med visa och arbetstillstand i Europa kandes det lite besvarligt i borjan eftersom det trots allt ar en annan varldsdel och helt enkelt for jag inte ar van med all denna huvudvark som det faktiskt oftast ar, men jag antar jag haft en jakla tur med allt helt enkelt, och i detta fall tack vare att jag ar svensk.  (det ar nog tyvarr det ENDA jag vill TACKA mes-Sverige for.)

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0