gubbar kan oxa stada!!

jag blir lika overraskad varje morgon nar jag gar ut genom fastigheten vi bor i av att samma aldre man (typ 60) stadar i huset. det ar forsta gangen i hela mitt liv jag ser nagot sant, och det kanns hur skont som helst att veta att i detta ganska gammalmodiga land sa finns det, och dessutom dar jag bor. anledningen att jag tycker det ar sa konstigt ar for att om man aker 3 min fran mitt omrade kommer man till ett stalle som ser ut som det var 20 ar tillbaka i tiden och levnadsattet dar ar just att kvinnan inte jobbar utan ar hemma med barnen, stadar och lagar mat, precis pa den uralderliga tiden som vi i Sverige inte sett roken av pa lange. det tycker jag ar coolt. samtidigt som det verkligen inte ar det. aven om vi tjejer formodligen har storre koll pa organisering an mannen i hemmet sa hatar jag tanken pa att det automatiskt lagger sig sa i alla forhallanden. aven om jag hellre stadar och organiserar hemma for jag vet om att om min kille hjalper mig ar det som om han inte gjort nanting. han kan inte se nar det ar smutsigt, vilket for mig ar en stor gata. vet att han gor sitt basta men han skyller pa att han inte ar intresserad av det, att jag ar battre. men vem fan ar intresserad av att stada?! jag hatar att stada! forutom efterat nar man ser hur fint det blev.. har jag fel eller?


Kommentarer
Postat av: Babydoll

När jag ska städa tänker jag bara på att det är bra träning för mage och armar annars skulle jag väl aldrig städa ;-)

2007-04-11 @ 13:03:11
URL: http://babydolls.blogg.se
Postat av: naturalblonde

babydoll: ha ha, det var en bra ide!! (med tanke pa att mitt gymmmande inte gar sadar vidare bra for tillfallet)tack sa hjartligt for tipset, nu kanske det blir av oftare..

2007-04-11 @ 19:43:38

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0