day off

 idag ar det alltsa Memorialday for oss att minnas forintelsen, the Holocaust som Hitler verkade roa sig med. sa vi har ledigt fran jobbet idag. det kommer att visas en massa filmer och dokumentarer om det hela dagen och den har gangen vill jag verkligen inte missa det. det galler bara att tajma nar det ar engelsk text.. jag tycker det ar valdigt intressant hur en manniska kan ha varit sa elak och gjort allt detta ont samtidigt som jag saklart onskade att det aldrig hant och darmed inte heller nagra filmer. en san jakla vidrigt acklig manniska med totalt urpsykad hjarna som dessutom fick med sig sa manga anhangare. hjarntvattning pa hogsta niva. kan nog liknas med metoderna for alla sjalvmordsbombare idag.
jag hatar verkligen allt med vad som forsiggar med alla terroristangrepp. forstar inte logiken!!! hur och var kommer tankesattet ifran, och varfor ar det mest bara inom Islam riktat mot judarna? ALLA far lida for att dom inte gillar folket av Israel, men det tanker de saklart inte pa. Vem ska ha makten egentligen?!

Kommentarer
Postat av: Rouaa

Det handlar inte om att det just är muslimer och judar, det finns ju judar som är väl respekterade i "muslimska" länder, men det där handlar nog mer om att det är ett arabiskt land (palestina) och ett judiskt (israel) och därför blir det så att religionen syns mer än politiken. folk snackar i religionens namn helt enkelt.

2007-04-18 @ 18:40:06
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: naturalblonde

forstar vad du menar, men det ar ju fortfarande sa att de flesta terrorister (och det ar inte BARA Palestina vs Israel utan typ Syrien, Libanon, Iran mfl emot Israel)och sorry to say det ar Islamiska lander. hur forklarar du det? sjalvklart vill jag inte dra alla over samma kam eftersom jag har massor av muslimska vanner men kan du FORSTA vad jag menar?

2007-04-18 @ 19:43:14

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0