daim

sitter a smaskar pa daim..ah antligen borjar jag fa tillbaka mina krafter igen efter i fredags. som vanligt gick jag och I inte och lade oss innan kl 7 pa morgonen och inte heller larde vi oss sen sist att oxa DENNA GANG ska vi tillbringa lordagen hos foraldrarna. det ar typ bland det varsta man kan utsatta sig for; att dricka hela natten, knappt sova och sen vara tvungen att sitta och se ut som om allt ar som det ska men det enda man vill ar att gomma sig under en filt, stanga av telefonen och bara sova, MEN det lar inte bli sista gangen heller.. what to do, sommaren kom pa riktigt IGAR sa nu vimlar det av fester.

idag var det riktigt sommar-hett ute, (ca 32 grader) med halvljummen vind, helt perfekt for min lediga sondag.
har inhandlat en massa ny dekoration till lagenheten och hunnit med en fotografering hos tandlakaren som inte hade blivit av forran om 2 veckor om jag hade gatt och jobbat i morse sa jag ar nojd.
nu javlar ska mina tander rattas till och kosta vad det kosta vill!! skulle ha gjort det i somras i Barcelona och formodligen till betydligare billigare penning men det struntar jag i nu, ar glad att det blir av nan gang. (egentligen ar de nog inte heller sa hemska som jag tror men de stor mig sa enormt varje gang jag ser elandena sa jag MASTE!!)

fick precis reda pa vad alarmet som tjot forra veckan var for nagot for har haft ett nyss igen och ytterligare ett gors imorgon. DA: for att minnas alla stackare som slaktades av Hitler och NU: for alla soldater som fick satta livet till i Libanon-kriget i somras.
imorgon-kvall startar firandet av LANDET ISRAEL, nar Israel blev Israel och hedra alla soldater som omkom da, sa det ar darfor vi har helg pa tisdag. en himla massa dagar att halla reda pa har.
forvisso, tycker jag nog det ar ganska trevligt att de verkligen haller alla traditioner vid liv genom att fira stort och paminna men kanske ar det  for det ar mitt forsta ar har och allt ar nytt aven om Rosha Shana och Pesach firades i Spanien ocksa med I's vanner. ar inte sa traditions-bunden, bara nyarsafton for sakens skull men jul och midsommar knappast.  

na, nu borjar daimen gora mer ont an gott sa maste lagga mig ner tror jag...

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej hej vad är det för problems med tänderna? Skönethsfel? Kram

2007-04-25 @ 20:46:19

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0